Cuti-Cuti de Langkawi

>> Saturday, November 28

pada 21nov - 23 nov 2009, kami (PM KUAZ) telah menyertai satu kursus@percutian di pulau langkawi.seramai 27org PM, 3org koordinator & 4org staf kolej pegy. kami brtolak pada jam 11.00malam dari kolej terchenta ke jeti kuala perlis.

dalam perjalanan, kami berhenti di R&R Tapah pada jam 1pagi. dan meneruskan perjalanan n berenti skali lagi kat R&R Gurun pada jam 4pagi. then, ktorg pn smpai la kt Jeti Kuala Perlis pkol 5.45pg. ktorg tros solat suboh dlu. n sarapan kt stu gak smentara menunggu feri. tket feri kami pkul 7.45pg.

hurmmm.pkul 7.45pg kami pn nek la feri ke pulau langkawi. ambil mase satu jam gak la kami sampai ke pulau. dekat2 pukol 9pg kami sampai la kt jeti kuah. kt jeti kuah, ktorg nye tourist guide da tggu. dorg pkai baju merah. Langkawi Coral Sdn Bhd. Name dorg Azam Siam & Azam Thailand.

then, dorg bwk ktorg nek bas persiaran 5599. perhentian kami yg pertama adalah Dataran Lang. bergambar bagai nak rak la kami kt sini. hahah. kami berenti sini dalam 40minit. pastu, pmandu plancong nk bwk ktorg g lgkawi fair. tp tutop. xbukak ag. awl sgt kami smpai. haha. then dorg pn bwk la kami pegy Pekan Kuah. kami bershopping jap kt Langkawi Saga & HIG. beli belah la sket an. sampai2 da shopping. huuhu.

pkul 11pg, kami pn check in la kt penginapan kami kt Sri Lagenda Apartment. 1 apartment ade 4 bilik. so, aku masuk apartment no.5505. same dengan haziq,amir,josh,booster,kok,vithia,asri & fahmi. agk luas la bilik nye. ada dapur. ada tv. ade 2 tndas. 2 bilik ade air cond. trus mandi la ape lagy kn. fuh! lega. kul 12.30tghr, ktorg kuar balek.

mula2 kami kuar g mlawat kilang minyak gamat Nusantara Maju Sdn Bhd. kt sni kami tgk macam2 produk hasil dr gamat. macam-macam ada!!! minyak, syampu, ubat gigi, sabun, cucian wanita, krin badan, dll. aku beli la minyak panas gamat! paling best ktorg try celup tangan dalam minyak gamat yg sedang mendidih. cool!!!

pastu ktorg truskn pejalanan ke makam mahsuri. kami sampai je kat sane, trus bli tket rm5/org. then, kami masuk tengok siaran video berkenaan lagenda mahsuri. vdeo tu lakonan staf2 makam mahsuri juga. memang menarik ceritanya. best! kat stu dilarang bergambar. hurmm. then kami kuar dari galeri tu, teros ke makam mahsuri n rumah contoh mahsuri. banyak potret lakaran wajah mahsuri kat sane. mengikut bro azam thailand tuh, gambar2 lakaran tu berdasarkan wajah generasi ke7 mahsuri yg masih hidup iaitu Wan Aishah Wan Nawawi. kami bergambar di sana. kt rumah tu, kt telaga mahsuri. yg paling best, makan kuih peneram kt stu. panas2 ag. sedap! memang laris. then kami pegy lunch kt Siti Fatimah Restaurant. sedap gler makanan kt sane. SYOK!!

petang tu kami rest kejap.penat gler.tdo2!pkul 7malam baru kami kmpul balek.utk dinner.pkul 7.30mlm kami nek bas, menuju ke pantai tengah.kt sne kami pegy utk BBQ.tema BBQ nye seafood! pergh! memang memikat. haha. banyak makanan ade. udang.ikan.sotong.ketam.klala.tah ape bnde namenye tuh.ade la 2 3 jenis ag makanannye.haha.sdap sumenye.sambil2 makan, kami berjalan2 d tepi pntai tuh.

lepas makan, kami pegy ke awana portomalai. kt sane adalah resort. chantek tempatnye. memang kelas la utk bergambar. kami berenti d sana 30minit utk bergambar.
pastu kami ke pntai chenang utk shopping n bergambar. kt pntai chenang ni byk gle kedai. macam2 bnde ade jual. lame gak lepak kt pntai sini.

smp kul 12malam. pastu, mase nk balek ke apartment, aku,umar,haziq,noen,tart,prop,apiz,zack,man,max & nazri benti kt pekan kuah. kami pegy kedai mamak nak tgk match bola. kami sempat tgk game arsenal vs sunderland (2nd half) & Man utd vs Everton (1st half). then kami menapak la ke apartment.da xjauh pn.balek2 tdo!!!hahahaha.

pagi sterosnye, kul 9.00pg kami nek bas n teros menuju ke beras terbkar utk melawat tapak kawasan beras terbakar. sambil2 tu dapat shopping. barang2 murah. tempat nye lawa. kami dapat la tgk sndiri beras yg tebakar tuh. huhu. menarek gak. boleh tahan.huhu. pastu aku try cendol kt stu. sedap2! tp x kaw macam kelantan pnye cendol la. hahha.

pastu kami menuju ke langkawi cable car!!! dalam pejalanan tu, kami berenti kt tnjung malai dulu, utk bergambar kt kapal layar Azhar Mansor katenye. huhu. LAYAN je la!!! pastu kami teros Oriental Village Langkawi. kt stu la ade Langkawi Cable Car. kt sne, kami jalan2 la dlu. tgk2 tasik. sambil tggu master dtg utk nek cable car. ble master datang, sume tros nek cable car tuh. yg nek ke gunung mat cincang. 710meter dari aras laut. tggi gak. sjuk. berangin. gerimis di atas sana.

pastu pkul 3ptg kami pulang dari situ. kami sampai kat Langkawi fair jam 4ptg. sume mcari makanan. lapa2!! ahahaha. kami dibenarkan lepak kt sne sampai 5.30petang. tapi lepas makan, ade yg teros gerak ke pekan kuah sdiri nek cab. tp aku stay sane. aku,prop,akmal n pinos g karaoke kt HELANG KARAOKE. max,umar,man & tart lak maen snuker. kul 6ptg, van dtg amek ktorg. balek apartment, tgk badminton!! malangnya beregu emas kalah. kuchiwa!! huhu. mnjerit bagai nk rak.last2 kalah.xpe la.xd rezeki.huhu.

malam tu kami kmpul pkul 8malam.nek bas menuju ke pantai tengah lagi. kali ni kami pkai pkaian formal PM.sbb master nk berucap.nk bg sdikit penghargaan.malam ni kami mkn BBQ lg.besh! tema malam ni plak ayam&daging. banyak ayam, daging kerbau, sosej, nugget, bebola ketam, dll. paling layan makan malam ni. sedap glerz. sambil makan, kami bleyh karaoke. master pn karaoke skali. memang besh! macam p.ramlee. huhu. cool gler ah master. pastu sesi bergambar. :) ske.
then kami balek ke apartment pkul 12.30malam. sampai2 apartment, tgk tv dlu. layan!! then, TYDO!!!

pagi esoknye, aku,booster,man,abg pian&abg aru g mandi swimming pool. best glerh. sjuk airnye, jernih, dalam pn dalam. layan ah mandi. kami mandi dr kul 8pg smp 9.30pg. lme gak tu. sambil mandi, kami bergambar la sket2 an. ahax. macam MAJALAH MANGGA nye sesi fotografi lak rase, ahahaha.

pkol 11.15pg, kami pn check out dr apartment. tros bawak sume barang nek bas. kami menuju ke destinasi shopping terakhir iaitu IDAMAN SURI. membeli belah. di sini aku membeli coklat dengan banyaknye. berjumlah RM167.30. ade gak dak2 ni yg beli set pinggan mangkuk, ken batik, hiasan umah n macam2 lagy. pas shopping, g melantak nasi lemak jap kt warung sebelah tuh. sedap gak nasi lemaknye,. huhu.

pastu kami nek bas tros menuju ke jeti kuah. kami pnye feri utk pulang adelah pada jam 2.30ptg. smpat la kami bergambar kejap d sana. pkul 2.30 kami nek feri utk pulang ke jeti kuala perlis. then smp kt jeti kuala perlis pkul 3.30ptg. kami tros nek bas UM utk pulang ke KUAZ terchenta. kami berenti kt R&R Gurun. makan2. Man balek umahnye. bapak dye dtg amek kt sini.

then, kami mneroskn pjalanan. xleyh tdo dlm bas. so wt bising la. haha. memekak.ksian yg len nk tdo.haha.kesah pe an.kikikiki.jahat glerz. pastu benty lagy kt R&R Tapah. makan2 lagi.then tros la balek ke KUAZ yg amat dirindui n merindui kami. naek ke bilik. donlod2 jap. upadate FACEBOOK yg amat dirindui. ahahha. then, tros tdo!!!! abes cter!!! yeay!!!

Sesungguhnya Mahsuri bernasib malang,
terkena fitnah terkorban diri,
Memori Langkawi akan kami kenang,
terlukis di minda terlakar di hati.

from KUAZ with LOVE,
-faridkamil-

Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

0 kata jiwa anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!