Alat-alat Perubatan Silam yang Mengerikan!

>> Wednesday, February 2


Combating Hernia (1850)
Alat ini akan dimasukkan ke dalam anggota badan yang mengidap hernia dan ditinggalkan selama beberapa minggu sehingga meninggalkan kesan.



Compass (1915)
Alat ini digunakan untuk menanda kawasan peluru menembusi badan dan akan mencari di mana peluru mengenai badan.



Peralatan untuk Buasir dan Uterus (1870)
Rantai ini digunakan untuk memotong saluran buasir


Penembusan Tengkorak Manual (1800)
Alat ini digunakan untuk menembusi tengkorak kepala sewaktu pembedahan organ di kepala.



Pencari Peluru (1500)
Peluru yang menembusi badan akan dikeluarkan menggunakan alat ini.




Gergaji (1830-1860)
Digunakan untuk membuka kawasan tercedera khusus untuk tujuan pembedahan.


Skru "Gag" (1880-1910)
Digunakan untuk membuka mulut pesakit secara paksa.



Lintah Palsu (1840)
Digunakan untuk proses perubatan penyakit mata dan telinga.


Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

10 kata jiwa anda:

maldinifaridkamil February 02, 2011 12:37 PM  

sangat ngeri n gile2..kalau aku g spital, kompem balek2 je idop xlame..xpon jd zombi klo cmni..haha

ceritasekupang February 02, 2011 12:44 PM  

semua bendalah ni serius nampak kejam...

maldinifaridkamil February 02, 2011 12:48 PM  

tersangatlah kejam ye..hahaha..XD

bun February 03, 2011 1:45 PM  

uhhuuh

law kene penyakitpun

konpem taknak datang spital

seram!!!

(One) SiTi* February 10, 2011 9:16 PM  

orang2 zaman dulu, semangat dia kuat dak, tak macam kita sekarang, yang dah biasa dengan benda kurang menyakitkan..


Recent post:
Template Ringan untuk Blog

maldinifaridkamil February 11, 2011 9:21 PM  

agaknya begitu la kan..huhuhu..:)

nona hidayah February 14, 2011 2:33 PM  

mak aih. agaknya kalau macam ni lah org zaman dulu py alatan mmg rela biar je lah gigi sakit. drpd kena gerudi mulut mcm tu. hahaha

maldinifaridkamil February 15, 2011 3:44 AM  

relax r. baru kene gerudi. layan je. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP