nama tasik paling panjang di dunia...

>> Thursday, February 3

Tasik Chaubunagungamaug atau juga dikenali sebagai Tasik Webster ini terletak di Webster, Massachusetts, Amerika Syarikat. Tasik ini bersempadankan negeri Connecticut. Luas kawasan tasik ini adalah
5.83 km persegi.

Nama penuh tasik ini adalah Tasik Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg, 45 huruf. Nama tasik ini menjadi nama paling panjang di dunia bagi tasik. Namun, ramai orang menyebut nama tasik ini hanya sebagai tasik Webster kerana nama sebenarnya terlalu panjang dan susah untuk disebut.

nama tasik ini berasal daripada bahasa tempatan kaum Nipmuck yang bermaksud "tempat memancing di sempadan". Memang banyak lokasi memancing di sempadan tasik ini.

Papan tanda Tasik ini..
Antara kawasan memancing utama..:)


Logo tasik ini..

Gambar tasik dari pandangan atas.

p/s: punya la panjang namanya..boleh berbelit lidah nak menyebutnya..ish!


Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

8 kata jiwa anda:

c.i.k.a.m.i.e.a February 03, 2011 1:26 PM  

gila la.. xnak panjang lagi bagi 4-5 line ke nama tu

maldinifaridkamil February 03, 2011 1:30 PM  

hahaha..gila tol..sapa nak menyebut pnjg2..hahaha

SheNn February 03, 2011 1:44 PM  

Hahaha~ panjang gilerr...nak sebut pun susah...

maldinifaridkamil February 03, 2011 2:20 PM  

sgt susAH sbnarnye..terseliuh lidah..

Miss Bluepinkiey February 04, 2011 2:22 AM  

cane la nk carik tmpt tu ey...klu dah susah sgt nak sebut...=="

maldinifaridkamil February 04, 2011 9:38 AM  

susah gle nak sebut..nk search dlm gps pn payah..hahahah

LinE PuTih LiNe HiTaM February 04, 2011 11:13 AM  

malas aku nak sebut...
boleh mati lidah aku mcm ni..
hehee

maldinifaridkamil February 05, 2011 11:56 AM  

susah gila nak sebot..payah betol..saket2..hahahaha...mati teros lidah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP