Ubat untuk manusia Buncit!

>> Tuesday, March 8


TEMBIKAI Atasi Perut Buncit. Selain segar, ternyata tembikai dapat membantu atasi perut buncit. Perut yang buncit memang menggangu khususnya penampilan, dan bila tidak suka dengan perut buncit, diet tembikai layak untuk dicuba.


Kenapa buah tembikai bagus untuk atasi perut buncit?
Hal Itu, tembikai merupakan makanan dengan kepadatan energi yang rendah dan kalorinya sangat kecil walaupun dimakan dalam jumlah banyak.

Makanan dengan kepadatan energi yang rendah seperti ini tembikai sangat berguna untuk penurunan berat badan karena dapat membuat orang kenyang tanpa menambahkan kalori terlalu banyak untuk total sehari-hari. Semangka dengan kepadatan energi rendah karena kandungan airnya tinggi,

Tentu saja makanan yang secara alami bebas lemak akan lebih baik dimetabolisme oleh tubuh, sehingga mengurangi risiko kelebihan lemak di bagian tengah tubuh alias perut buncit. Untuk mendapatkan manfaatnya, semangka baik dikonsumsi sebagai jus tanpa gula pada waktu sarapan, makanan ringan (snack) menjelang makan siang, serta makanan penutup (dessert) setelah makan siang atau makan malam.

Selain rendah kalori, tembikai memiliki kelebihan lain yang bermanfaat untuk kesehatan dan juga menurunkan berat badan. Menurut Cleveland Clinic, antioksidan yang terkandung di dalam tembikai dapat meningkatkan fungsi alami sistem kekebalan tubuh serta mengurangi risiko penyakit jantung.


Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

19 kata jiwa anda:

bee March 08, 2011 9:12 PM  

hurm boleh cuba nih :)

Rozuan Ismail March 08, 2011 9:12 PM  

kena cuba ni..kuruslah lepas ni yer..hoho

maldinifaridkamil March 08, 2011 9:43 PM  

tu la pasal..pasni lauk sume tmbikai je..jhahahaha..siang malam makan tembikai..:p

ezaty March 09, 2011 2:01 AM  

macam mana kalau tengah mengandung? hehe :p

maldinifaridkamil March 09, 2011 11:29 PM  

naqiah.. memang la best! suke tmbikai x? :p

ezaty.. kalo mengandung tu laen la cik oi.. hahah..

ezaty March 10, 2011 1:18 AM  

oh, xsama ya? mana tau kot2, boleh slim :p

maldinifaridkamil March 11, 2011 2:50 AM  

boleh slim..lepas branak la..haahahha

maldinifaridkamil March 12, 2011 3:25 PM  

eh.sape lak ngarut?.ezaty kan?

Miza Yusof March 30, 2011 8:26 PM  

sedapnya tembikai. dah lama tak makan :)

TINA March 30, 2011 8:58 PM  

Assalamualaikum

tembikai memang sedap

maldinifaridkamil March 30, 2011 9:10 PM  

tembikai sedap! best!
nyum3.. nga makan tembikai la ni..hehe

axelida March 31, 2011 7:51 AM  

miss library promote blog farid kamil.. wahh alang2 dah terjah.. terus folo jer lah...

nice info...

tembikai = timun cino haha

Hayati Hamzah March 31, 2011 7:06 PM  

haiyoo ingtkn tembikai yg buat perut buncit sbb kalau makan byk2 msti perut jd kembung. hahahha :)) pasni leh makan byk2 xpyh risau2.

maldinifaridkamil April 01, 2011 1:52 AM  

axelida..timun cino tu!haha..thnx coz folo..:)

hayati..makan tanpa was2 ye..haha

Nurana April 01, 2011 12:22 PM  

waaahh..lepas ni nak beli stok tembikai banyak2..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP