Ketagihan Internet

>> Thursday, January 27



Adakah anda ketagih untuk online? Adakah anda seorang yang sungguh gila apabila bersarapan pagi dengan internet? Para doktor menyebutkan perkara tersebut sebagai ketagihan serius yang berganbung dengan rasa ketagihan cybersexual, ketagihan komputer dan ketagihan siber. Atau juga disebut sebagai Internet Addictive Disorder (IAD) ataupun Internet Overuse Syondrome (IOS).


Berdasarkan kajian terkini, kelakuan ini tidak perlu disebut sebagai ketagihan seperti berjudi dan penyalahgunaan dadah. Ketagihan internet ini adalah sesuatu yang cukup berbeza dari ketagihan-ketagihan yang lain. Kekal berhubung dengan kawan-kawan dalam laman sosial ataupun menonton video-video menarik di Youtube bukanlah sesuatu tabiat yang merosakkan seperti penagihan dadah dan berjudi.





Internet adalah sesuatu alat yang cukup menarik dan interaktif. Biasalah kan, setiap perkara di atas muka bumi ini mesti la ada pro dan kontra nya. Begitu juga la dengan penggunaan internet. jadi, apa yang saya boleh katakan adalah KEKAL POSITIF dalam setiap kelakuan dan fikiran. :)

Semoga anda semua gembira dengan apa yang anda semua lakukan. Jangan sedih-sedih. Dunia ini terlalu hina untuk kita ratapi. Senyum Sokmo!


Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

4 kata jiwa anda:

Hannan Al-Qudsey January 28, 2011 1:13 AM  

maybe saya salah seorang darinya.. HAHAHA ketagih berblogcycling.. ketagih bermakna saya dah mabuk sebagai blogger !! erk..haram ke hukumnya?

maldinifaridkamil January 28, 2011 11:23 AM  

ish3..kalo da sampai mabuk xsedar diri tu, hukumnya haram..kalo buat2 xsedar n buat2 mabuk tu, makruh.. XD

FasiHaH SupiaN January 28, 2011 9:59 PM  

yeaa ada pros and cons!! kena pandai pilih mana baik buruk..

maldinifaridkamil January 29, 2011 2:24 PM  

yes..sebab tu manusia dikurniakan akal..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP