5 Binatang Paling Susah Untuk Dibunuh

>> Wednesday, December 22


TREE WETA
Di darah mereka ada protein spesial yg membuat air tidak boleh dibekukan..bererti walaupun tree weta dibekukan, darah mereka masih boleh mengalir ketika mereka bangun.
Otak dan hati mereka juga tidak berfungsi tidak mereka beku..namun mereka boleh kembali berfungsi ketika cair.Jadi mereka mampu mati..pastu hidup lagi! macam zombie!



WATER BEARS
Water bears adalah binatang air yg mikroskopik dan ia sangat susah dibunuh malah tidak boleh dibekukan. Menda ni bleh bertahan pada suhu -273 darjah celcius.
Malahan bom nuklear pun tidak mampu mengapa-apakan menda nih. Ia boleh kembali ke bentuk kering dan semasa dibentuk ini ia kebal terhadap radiasi. Menda ni juga kebal terhadap nitrogen cair dan asam mineral.



LUNG FISH
Lungfish adalah salah satu spesies binatang air tertua.Mereka boleh hidup walaupun tidak ada air atau udara selama 6 bulan. Mereka boleh hidup kembali setelah diberi sedikit air.


IMMORTAL JELLYFISH
Immortal bererti abadi..dan oborr2 ini memang abadi..atau dengan kata lain takleh mati! obor2 ini lahir dan berkembang seperti biasa..namun hidup mereka tidak berakhir..mereka akan kembali ke bentuk polyp (bayi obor2) dan hidupnya bermula lagi dari awal.


EAST AFRICAN GIANT SNAIL
Serupa seperti siput biasa, cuma menda nih bleh mencapai 8 inci panjangnya. Masyarakat Afrika Timur sudah mencuba pelbagai cara untuk membunuh menda ni, sperti membakar dan racun tetapi masih tidak berhasil.


Nukilan Hati dari FARIDKAMILMARAVILLA. forza milano ! gomo kelate gomo !

7 kata jiwa anda:

Aimifiqa December 22, 2010 12:03 PM  

wow. hebat2. kebal sungguh.

maldinifaridkamil December 22, 2010 12:04 PM  

memang antara ciptaan2 Allah yang menarik..:)

Subhanallah!

suria lekatlekit December 23, 2010 11:15 PM  

suka dengan artikel ni.. menarik. Ada benda yag tak boleh mati ekk dalam dunia ni. Kuasa Allah menjadi setiap perkara ada kekurangan & kelebihan

maldinifaridkamil December 24, 2010 12:16 AM  

subhanallah! :)
menarik kan? hehe.

fyna ahmad June 24, 2011 9:48 PM  

waaaaaaaa...
nice info..
siput tue pown kuat gak.
huhuhu..
0_o

Unknown June 24, 2011 9:54 PM  

info psl obor2 tu plg menarik, subhanallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Add This

Sebarkan ke seluruh alam maya!

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP